Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [1] | Школьный архив [17] |
Егорова [14] | Поляков [3] |
Лысенкова [3] | Мацука [8] |
Аврамова [6] | Соколова Елена Степановна [1] |
Сарнавский [0] | Джетымова [2] |
Джеломанова [4] |
Дерновая
[1]
Библиотека
|
Никулина Т.Г. [0] | Першина М.П. [3] |
Психолог [1] |
Наш опрос
Статистика
Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
Поиск
Главная » Файлы » Школьный архив |
ПРОГРАМА «ОСВІТА ДОНЕЧЧИНИ. 2012-2016 РОКИ»
[ Скачать с сервера (10.93 Mb) ] | 06.03.2014, 12:16 |
ПАСПОРТ програми 1. Назва програми Освіта Донеччини. 2012-2016 роки 2. Підстава для розроблення Рішення колегії обласної державної адміністрації від 23.02.2011 протокол № 3 3. Розробник Програми Управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації 4. Співрозробники Програми Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, виконавчі органи міських рад, райдержадміністрації 5. Відповідальний виконавець Програми Управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації 6. Учасники (співвиконавці) Програми Виконавчі органи міських рад, райдержадміністрації, навчальні заклади області 7. Строк виконання Програми 2012-2016 роки 8. Очікувані результати • формуванню цілісної системи освіти, єдиного культурно-освітнього простору для найповнішого комплексного задоволення потреб громадян в освітніх послугах. • оптимізація мережі закладів освіти до потреб області, створення інноваційних освітніх комплексів, педагогічних технопарків; • створення умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації учасників педагогічного процесу, укріплення їх здоров’я; • підготовка та виховання педагогічних кадрів, здатних працювати в умовах інноваційних змін; • створення дієвої системи ресурсного забезпечення освіти; • наближення регіональної системи освіти до європейських вимірів і стандартів; • підвищення конкурентноздатності випускника; • підвищення якості освіти на всіх рівнях освітньої системи. ЗМІСТ Загальні положення Програми «Освіта Донеччини. 2012-2016 роки» 4 Оцінка тенденцій формування контингенту закладів освіти Донецької області у 2012-2016 навчальних роках 11 Напрямок І. Дошкільна освіта Проект «Дошкілля» 14 Проект «Сходинки до школи» 23 Напрямок ІІ. Загальна середня освіта Проект «Впевнений старт першокласника» 30 Проект «Структурна розбудова загальноосвітнього простору» 39 Проект «Шкільний автобус» 48 Проект «Цифрова освіта Донеччини – 100%» 55 Проект «Регіональна система оцінювання якості освіти» 65 Проект «Рідна мова» 70 Проект «Надія Донеччини – гордість України» 79 Проект «Особлива дитина» 86 Проект «Школа майбутнього» 96 Проект «Конкурентноспроможний випускник Донеччини» 101 Напрямок ІІІ. Виховна і позашкільна робота Проект «Виховання молодого покоління Донеччини» 106 Проект «Соціальний захист дітей, які потребують особливої уваги та підтримки» 113 Проект «Позашкілля Донеччини» 123 Проект «Здоров’я через освіту» 133 Напрямок ІV. Професійна освіта Проект «Розвиток професійно-технічної освіти Донецької області» 141 Проект «Успішний студент – кваліфікований учитель» 151 Проект «Ефективність вищої освіти як фактор сталого інноваційного розвитку регіону» 163 Напрямок V. Післядипломна педагогічна освіта Проект «Підготовка фундаторів освітніх інновацій» 174 Проект «Мобільне навчання у відкритому інформаційному середовищі» 183 Проект «Лідери освіти Донеччини» 187 Напрямок VІ. Матеріально-технічне і фінансове забезпечення Проект «Оновлена школа» 193 Загальні положення Програми «Освіта Донеччини. 2012-2016 роки» Загальна спрямованість модернізації освіти області полягає у необхідності забезпечення її відповідності до європейських стандартів, потреб сучасного життя країни та регіону, цілеспрямовано орієнтувати на задоволення запитів жителів області щодо якісної та доступної освіти. Згідно з «Концепцією гуманітарного розвитку України на період до 2020 року» держава визначила намір входження в освітній та науковий простір Європи. У міжнародних стратегічних документах, зокрема «Навчання для всіх: інвестиції в знання і навички людей задля сприяння розвитку», «Стратегія ЄЕК ООН для освіти в інтересах збалансованого розвитку», підкреслюється, що неперервна освіта поряд з необхідністю адаптації до змін у професійній діяльності повинна перетворитися у процес неперервного розвитку особистості, її знань і компетентностей, а також спроможності виносити судження і діяти в нових умовах. Реалізація цієї вимоги передбачає постійне навчання з раннього дитинства, гармонійне поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти, самомотивацію до освітньої діяльності. Стратегічний курс суспільства на посилення ролі регіонів у регулюванні суспільного життя та соціально-економічного розвитку зумовив переоцінку традиційних факторів регіонального розвитку, у тому числі й переосмислення функції освіти, набуття нею першочергового значення як рушійної сили позитивних суспільних змін в області. Виважена та гнучка регіональна освітня політика як конкретизація освітньої політики держави на місцевому рівні може успішно реалізовуватися через програму розвитку освіти, що своєю спрямованістю і змістом відповідає обласним економічним, соціокультурним умовам і перспективам їх розвитку. В умовах високого динамізму розвитку науки та освіти, стрімкого оновлення системи знань на перший план виступають завдання перегляду змісту, форм і методів навчання, орієнтації освіти на особистість учня, запровадження нових технологій навчання, які забезпечували б високу якість підготовки випускників. Програма «Освіта Донеччини. 2012-2016 роки» визначає стратегічні пріоритети розвитку освіти області, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує педагогічну спільноту до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства, держави, регіону на засадах європейських вимірів якості освіти. Програма зумовлює модернізацію чинників, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності учасників навчально-виховного процесу. Провідна ідея Програми: сталий розвиток неперервної якісної освіти через: • відкритий доступ; • оптимальність використання ресурсів; • комфортність учасників педагогічного процесу; • стійкій розвиток освітньо-виховних моделей та учасників педагогічного процесу. Програма є проектною моделлю і відповідає наступним вимогам: • обґрунтованість її актуальності, цільових установок, механізмів реалізації, кінцевих результатів; • комплексність, тобто цілісне віддзеркалення єдиного освітнього простору регіону з різноманітністю типів, видів, освітніх установ, ступенів і рівнів освіти, інтеграцією різнорівневих однопрофільних і різнопрофільних освітніх установ, створення освітніх, регіональних комплексів; • взаємозв'язок з іншими програмами розвитку різних сфер регіону; • експліцитність – ясність, чіткість її основних направлень, цілей і завдань, адекватне віддзеркалення в них реальних процесів і тенденцій розвитку освітніх систем і комплексів; • логічна послідовність структури і основних її компонентів; • ресурсне забезпечення – науково-методичний супровід програми, її організаційно-економічне забезпечення, обґрунтування механізму управління реалізацією програми. У Програмі закладений сценарій розвитку – перехід регіональної системи освіти в новий якісний стан, становлення освіти як технології навчання і виховання. Проектна модель формування регіональної Програми є проектуванням пріоритетних направлень розвитку освітніх систем і комплексів - цільових проектів. Мета і завдання розвитку освіти Метою Програми «Освіта Донеччини. 2012-2016 роки» є: • підвищення рівня і доступності якісної освіти відповідно до вимог інноваційного розвитку економіки, сучасних потреб суспільства і кожної особистості; • забезпечення гармонійного розвитку людини як найвищої цінності суспільства; • підготовка компетентного випускника, успішного громадянина. Концептуальні пріоритети програми: 1. Підвищення якості освіти: - прогнозування і стратегія розвитку регіональної освітньої мережі, освітніх систем і комплексів; - задоволення освітніх потреб рідними мовами; - підвищення якості регіональної системи освіти в усіх її складових; - підвищення якості освітнього процесу в навчально-виховних закладах відповідно до цілей і стандартів освіти в державі; - задоволення очікувань учасників процесу освіти якістю наданих закладами освітніх послуг. 2. Розвиток оздоровчої функції освіти: - запровадження здоров’язбережувального та здоров’яформуючого навчально-виховного процесу в закладах освіти. Імідж діяльності шкіл – навчання без шкоди для здоров’я; - забезпечення медико-психологічного супроводу учнів у процесі навчання та виховання, особливо на уроках фізичної культури; - надання пріоритетності профілактичній та просвітницькій роботі щодо особливо небезпечних інфекційних захворювань (ВІЛ/СНІДу, туберкульозу тощо), тютюнокуріння, вживання наркотичних та психотропних речовин, безпечної поведінки учнів; - оптимізація та осучаснення діяльності навчальних закладів щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя в учасників освітнього процесу; - залучення навчальних закладів освіти до роботи в режимі «Школа сприяння здоров’ю». 3. Інноваційні технології: - впровадження нових організаційних форм навчального процесу на основі інноваційних програм; - розробка освітніх програм, орієнтованих на нові інформаційні технології в системі освіти; - впровадження сучасної навчальної техніки, комп'ютерних засобів і технологій в навчальний процес освітніх установ; - розвиток науково-технічного парку, оновлення експериментальної наукової бази ВНЗ; - створення інноваційних бізнес-центрів у вищій школі. 4. Відповідність педагогів сучасним вимогам: - розробка концепції ринку педагогічної праці, підготовки і перепідготовки кадрів для задоволення нових запитів у системі освіти регіону; - удосконалення змісту і форм підвищення кваліфікації педагогів з урахуванням їх інтересів і сучасних вимог педагогічної теорії і практики; - розвиток тьюторства, підготовка педагогів до нових ролей фасилітатора і модератора навчально-виховного процесу; | |
Просмотров: 1685 | Загрузок: 232 | |
Всего комментариев: 0 | |