Главная Мой профиль Регистрация Выход RSS
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас, Гость
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 86
Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
Форма входа

Аналіз роботи школи за 2013-2014 навчальний рік
і завдання на новий 2014-2015 навчальний рік 

Режим роботи школи та структура року
     Навчальні заняття організовані за семестровою системою: 
І семестр - з 1 вересня до 26 грудня 2014 року,
ІІ семестр – з 12 січня до 29 травня 2015 року. 
     Канікули: 
Осінні -  з 3до 9 листопада, 
Зимові -  з 29 грудня до 11 січня, 
Весняні -  з 23 до 29 березня.
     Навчальний рік закінчується проведенням державної підсумкової атестації випускників:
початкова школа - 12 – 21 травня 2015 року; 
основна школа - 1 – 8 червня 2015 року
 старша школа - 22 – 28 травня.
     У 2014/2015 навчальному році передбачається проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової школи у вигляді підсумкових контрольних робіт з трьох предметів: читання, української мови та математики. 
     Державну підсумкову атестацію для учнів основної та старшої школи передбачається провести у письмовій формі з трьох предметів: української мови, математики або історії та з предмета за вибором учнів (11 клас) чи школи (9 клас) за завданнями, розробленими загальноосвітніми навчальними закладами.
     Вручення документів про освіту рекомендуємо провести для випускників 9-х класів 10 – 11 червня, 11-х класів – 30 – 31 травня.
     Рішення про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій загальноосвітні навчальні заклади приймають самостійно.
     Початок занять о 8 годині 30 хвилин. Тривалість уроків у 1 класі – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-11 класах – 45 хвилин.

Методична робота

        Методична робота в 2013-2014 навчальному році, як і раніше, була спрямована на підвищення якості навчально-виховного процесу, підвищення рівня учнів, вдосконалення професійної майстерності та поширення досвіду роботи, на надання методичної допомоги. 
     Робота педагогічного колективу була спрямована на вирішення наступних проблем: 
     - Підвищення творчого зростання педагогічних працівників; 
     - Підвищення комп'ютерної грамотності та інформаційної культури вчителя; 
     - Самореалізація діяльності особистості вчителя і учнів шляхом педагогічної взаємодії; 
     - Розвиток творчої особистості - реалізація програм «Школа успіху», «Надія Донеччини», «Інтелект»; 
     - Впровадження особистісно орієнтованих технологій в освітній процес та управлінську діяльність; 
     - Розширення функцій самоврядування - як метод організації управлінської діяльності; 
     - Використання здоров'язберігаючих технологій в освітньому процесі.
     Зміст і структура МР (методичної роботи) відображали психолого-педагогічні проблеми, які реалізовувалися через усі форми методичної роботи, педради. 
У минулому навчальному році школа працювала над проблемою: 
* Впровадження інноваційних технологій, форм і методів у навчально - виховний процес. 
* Управління якістю освіти учнів в умовах компетентно-орієнтованого навчання. 
* Розвиток творчої особистості.
     Для її втілення в практичну діяльність використовувалися такі форми МР: 
1. Робота опорної школи освітнього округу (Афанасенко О. К.)
Одним з головних напрямків роботи освітнього округу в 2013-2014 навчальному році було об'єднання мережі навчальних закладів в освітньому окрузі. Була спланована робота освітнього округу, складений паспорт опорної школи. 
     На спільній нараді відділу освіти, шкіл та райдержадміністрації робота школи у цьому напрямку була відзначена як найкраща. Згідно плану роботи освітнього округу було проведено засідання круглого столу з теми «9 листопада - день української писемності та мови». Були представлені питання для обговорення: зміст мовної системи освіти, формування мовленнєвих компетентностей на уроках української мови та літератури, визначення пріоритетних напрямків, створення культурного україномовного середовища. На засідання круглого столу були запрошені вчителі української мови шкіл округу, представники відділу освіти. Перед учасниками круглого столу виступили Джетимова Л.Г., яка вперше зі своїми першокласниками опановувала Держстандарт та поділилася досвідом, як вона працює над формуванням комунікативних умінь учнів, мотивує необхідність вивчати мову. Вчитель англійської мови Аврамова І.Г. розповіла про участь школи в україно - канадській програмі, мета якої – створення єдиного освітнього та мовного простору. Завершилася робота круглого столу виховним заходом «Рідна мова чиста, як роса», інтелектуальною грою «Найрозумніший» та конкурсною програмою «Я україночка», яку підготувала вчитель української мови та літератури Примаченко В.В. 
     Наступність в системі освіти - це встановлення взаємозв'язку між її ланками з метою послідовного вирішення завдань навчання і виховання. Тому одним із завдань освітнього округу було встановлення співпраці дитячого садка і школи. Складається спільний план роботи  дитячого садка «Оленка» і школи. При школі проводяться заняття логопеда, куди запрошуються діти дитячого садка. В минулому навчальному році школою надавалась психологічна допомога цьому навчальному закладу, а саме психолог школи Джеломанова В.А. щотижня відвідувала дитячий садок, де надавала психологічну допомогу дітям старшої групи. Згідно плану роботи була проведена діагностика відношень дітей з батьками, діагностика уявлення та сприйняття, діагностика мислення, тест тривожності та інше. 
     В рамках проекту «Інтелект» знову проводилась робота по організації підготовчих курсів. Проводились зустрічі з викладачами Приазовського державного технічного університету. На ці зустрічі запрошувалися учні та батьки шкіл округу. Але нам не вдалося організувати курси довузівської підготовки. Для цього були об'єктивні причини - це фінансове питання, недовіра  до курсів, які організовані на базі школи, а не на базі ВУЗів. 
Була продовжена робота з організації профільного оздоровчого табору «Літня школа» для обдарованих дітей. Але із-за фінансових проблем не був виділений автобус, який щодня мав привозити дітей у «Літню школу» зі шкіл освітнього округу. Ця робота була організована для обдарованих учнів школи. Були сплановані заняття з історії, математики, біології та інших предметів, психологічні тренінги, творчі заходи. Діти мали можливість розширити свій кругозір, одержувати дворазове харчування, цікаво проводити час. Проаналізувавши результати роботи, ми змогли чітко визначити коло проблем, які перешкоджали роботі освітнього округу - це питання підвозу дітей. 
Вважаю роботу в даному напрямку в 2014-2015 навчальному році взагалі недоцільною. 
     Продовжувала роботу опорна школа з проблеми «Управління якістю освіти», головними завданнями якої були: 
- Практична реалізація нових технологій навчання і виховання, сприяння у розвитку особистості свідомої самореалізації; 
- Формування життєвих компетентностей; 
-Здійснення аналізу науково-теоретичної та методичної інформації, пов'язаної з різними аспектами розвитку інтелектуальних творчих здібностей. 
У школі створені умови для задоволення базових потреб у навчанні, отримання додаткової освіти. Проблемно-пошукова діяльність педагогічного колективу спрямована на реалізацію основної методичної ідеї «Навчання та виховання успіхом». 
     З метою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, оволодінням учнями належною системою знань і умінь задіяні всі ланки організації навчально-виховного процесу: до профільне та профільне навчання, якісне викладання навчальних предметів, індивідуальні форми роботи.
          Навчання та виховання особистості дитини направлено на максимальний розвиток його творчих здібностей. З цією метою в школі організовані додаткові та індивідуальні заняття, курси за вибором «Життєва компетентність особистості» та «Психологія спілкування», які проводила психолог школи Джеломанова В.А., «Художня творчість» (Першина М.П.), курс християнської етики (Єгорова О.Л.), факультатив за програмою SMRT Канадського коледжу (Аврамова І.Г.). 
Окремо хочу зупинитися на роботі МАН (Мацука А.С.) В 2013-2014 навчальному році почав працювати МАН, куди увійшли діти 8-10 класів. Заняття проводилися три рази на тиждень і одне індивідуальне заняття з учнем 9 класу Сарнавським Іваном. Заняття проводились у вигляді лекцій, на базі бібліотек (робота з додатковою літературою). Основний упор був зроблений на написання науково-дослідних робіт. Лелюх Настя працювала над темою "Наші земляки в боях на річці Молочній"; Іван Сарнавський, Яковлєв Тимур, Поляков Артем працювали над темою "Невідомий бій в Мангуші в жовтні 1941". Робота Сарнавського Івана була направлена ??на обласний конкурс-захист робіт МАН. Слухачами МАНу Ветренко М, Огорельцевою І, проведені інтерв'ю з ветеранами та очевидцями ВВВ (Лисюрою Н.І., Возіановою та іншими). Никифоров А. зняв фільм про ці події. У цьому навчальному році планується продовжити роботу над вищевказаними темами. 

Були проведені педагогічні ради: 
1) Аналіз роботи школи за 2012 - 2013 навчальний рік та завдання на новий 2013 - 2014 навчальний рік. 
2) «Школа майбутнього як інноваційний ресурс розвитку освіти. Управлінський аспект інноваційної діяльності», мета якого була розглянути  засоби втілення в освітній процес інноваційних технологій, пропаганда інноваційного пошуку, мотивації та стимулювання вчителів до інновації як необхідної умови забезпечення якості освіти. На педагогічній раді були розглянуті модель та алгоритм управління інноваційною діяльністю, етапи  організації і реалізації інновацій, встановлено, що об’єктом інноваційного процесу являються діти. Матеріали  вчителів школи «Інтерактивні методи навчання» (Першина М.П.), «Алгоритм створення ситуації успіху» (Сидорма Т.І.), «Критерії успішності» (Лелюх О.П., Аврамова І.Г.), «Формування творчої пошукової діяльності» (Соколова О.О.), «Вивчення пізнавальних інтересів учнів» (Джеломанова В.А.), «Причини неуспішності» (Джетимова Л.Г. увійшли до збірки «Презентація інноваційної роботи «Особистісно орієнтована школа» і були надані до обласного управління освіти. 
3) Атестація - 2014. Про стан викладання в початкових класах, математики, історії, про роботу психолога.
4) Про закінчення навчального року, проведення державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного тестування.


2. МО вчителів початкових класів (Соколова О.С.)
     

Його робота була спрямована на вдосконалення методичної майстерності, розвиток пізнавальних інтересів учнів, підвищення ефективності уроків. На засіданнях МО розглядалися наступні питання: 
1. Організація навчально-виховного процесу в початковій школі.
А саме, особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2013-2014 навчальному році. Якісна освіта молодших школярів. Робота школи І ступеня за новим Державним стандартом початкової освіти. Порівняльний аналіз навчальних програм 2006 та 2012 року з предметів. Обговорення  та затвердження плану роботи МО на 2013 - 2014 навчальний рік.
2. Формування компетентної особистості. На цьому засіданні була розглянута доповідь «Створення ситуації успіху», де були представлені види компетентності, організація навчальної діяльності як результат розумового задоволення і душевної радості. Розглядалося питання як створити ситуації успіху для отримання позитивного результату у досягненні поставленої мети. 
Відкритий урок з курсу «Громадянська освіта»  у 4 класі «Людське «Я». Де справжнє «Я» показала вчитель початкових класів Соколова О.С. На уроці формувалися уявлення про різноманітні прояви життя, про людські чесноти й недоліки. Учитель вчила адекватно оцінювати себе, свої вчинки, виховувала прагнення до саморозвитку та самовихованню. Діти моделювали життєві ситуації, вчилися знаходити вихід з них.
3. Використання інформаційно-комунікативних технологій у початкових класах. Курс «Сходинки до інформатики», працюємо за новою програмою.
Були розкриті можливості використання комп’ютерних ігор у навчально-виховному процесі – доповідь Соколової О.О. та відкритий урок з інформатики  у 2 класі «Наш вернісаж» показала вчитель  початкових класів і інформатики Соколова О.О. Учні другого класу показали вміння працювати з графічним редактором, закривати і відкривати файли, виконали практичну роботу, де кожен намалював свою картину, використовуючи інструменти, штампи, магію комп'ютерної програми. Розвитку інтересу, вихованню почуття прекрасного сприяла художня виставка-вернісаж.
4. Доповідь «Групові форми роботи як засіб розвитку мислення та підтвердження ефективності навчання учнів»,  відкритий урок з природознавства у 2 класі «Комахи та риби» представила  вчитель початкових класів Джетимова Л.Г. Протягом уроку вчитель формувала уявлення про живу і неживу природу, розповідала як змінюється життя комах і риб восени. Розглядалися представники мешканців рік, комах.  Для досягнення цілей уроку вчитель використовувала наочні методи: малюнки, слайди, інтерактивний комплекс, ігрові: подорож з мультгероями; проблемні: інформація вчених - представляли виписки з тлумачного словника. Після уроку був зроблений аналіз використання форм групової  роботи, були розглянуті питання організації роботи груп, диференційована групова робота. 
5. Аналіз роботи МО та перспективне планування роботи.
Наступність у роботі  вчителів середньої школи та вчителя четвертого  класу. З метою знайомства з дітьми початкової школи було проведено виховний захід «Прощай, початкова школо!», який провела Соколова О.С.
     Я дякую Соколовій О.С., керівнику МО вчителів початкових класів за організації роботи методичного об'єднання і в наступному навчальному році -  продовжити роботу методичного об'єднання, творчо підійти до підготовки методичних матеріалів та організації проведення відкритих уроків.

     Удосконалювалася методика управління якістю освіти. У школі створені умови для підвищення освітнього і кваліфікаційного педагогічного та методичного зростання вчителів. 
     Педагогічний колектив прийняв участь у роботі постійно діючого семінару заступників директорів шкіл з проблеми: «Формування системи методичного супроводження гуманізації освіти. Проектування освітньої системи «Школа як світ» - створення освітньо-виховної моделі, орієнтованої на задоволення сучасних потреб ринку праці, вимог суспільства та кожної окремої особистості, яка формується в атмосфері гармонійного педагогічного співробітництва вчителів, учнів та їх батьків.
     Учасникам семінару була представлена ??робота дев'яти майстерень. 
Майстерня "Шлях до успіху", мета якої - активізація пізнавальної діяльності учнів і формування інтересу до процесу навчання. Способи активізації пізнавальної діяльності на уроках були представлені на відеофрагментах уроків по темі "Тиск" в 8 класі вчителем фізики Сарнавським М.М – створення проблемної ситуації. Ігри на уроках російської мови і літератури із застосуванням комп'ютерних засобів навчання показала на уроці закріплення і узагальнення знань Лисенкова І.В. На уроці математики по темі "Нумерація в межах сотні" учитель початкових класів Мурлян Л.Ф. використовувала пізнавальні та ділові ігри.
Майстерня "Держстандарт", мета якої - створення умов для отримання учнями загальної середньої освіти на рівні державних стандартів. Було відзначено, що вчителі будують свою роботу так, щоб забезпечити всіх учнів якісною освітою на основі педагогіки толерантності через впровадження сучасних технологій, педагогічних технологій корекційної роботи. На відеофрагменті уроку природознавства у 2-му класі вчитель початкових класів Джетимова Л.Г. познайомила дітей з водними мешканцями і комахами. Учитель іноземної мови Скаідан І.С. показала як відбувається вивчення другої іноземної мови в 5 класі. 
Майстерня «Погляд у майбутнє». Європейська система освіти пропонує створення єдиного освітнього і мовного простору. Саме цей вектор допоміг розширити знання дітей та вийти за межі уроку, завдяки участі школярів у Міжнародній україно - канадській програмі. Це показала на заняття факультативу в рамках цієї програми Заслужений вчитель України Аврамова І.Г.
Місія сучасної школи - інформатизація суспільства. Сьогодні без застосування інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), навчання учнів комп'ютерної грамотності школа не може претендувати на інноваційний заклад освіти. На відеофрагменті уроку "Сходинки до інформатики разом зі своїми учнями вчитель інформатики Соколова О.О. осягала ази інформатики.
Майстерня "Обдарованість", мета - задоволення освітніх та національно-культурних потреб обдарованих учнів, їх підготовка до здобуття вищої освіти. Роботу цієї майстерні представив Паша Денис зі своєю презентацією "Практичне застосування інтеграла" на уроці алгебри вчителя математики Лелюх О.П. і фрагментом уроку закріплення і систематизації знань з української літератури у формі гри "Найрозумніший", присвяченої 200-річчю з дня народження Т.Г.Шевченка вчителем української мови та літератури Примаченко В.В., яка виявила кращого знавця його творчого шляху.
Майстерня "Відомі та невідомі сторінки історії". Керівник МАН Мацука А.С. розповів про те, що діти зібрали багатющий матеріал патріотичного змісту.
Майстерня "Духовність". В гостях у Соколової О.С. та її вихованців учасники семінару побачили як погляди В.О.Сухомлинського на моральне виховання підростаючого покоління сприяють реалізації морального виховання дитини. Психолог школи Джеломанова В.А. представила як розглядалася тема "Насильство" на методичних об'єднаннях серед педагогів, на факультативних заняттях серед учнів, представила результати анкетування.
Майстерня "Партнерство". Учасники семінару взяли участь у роботі круглого столу "Способи створення ситуації успіху на уроках», який провела заступник директора школи з навчально-виховної роботи Лисенкова І.В.
Майстерня "Покликання" Мурлян Л.Ф. представила дидактичний матеріал - презентації - по всіх темам вивчаємих предметів в початковій школі. Джетимова Л.Г. - презентацію "Методи формування навичок читання в початкових класах". В рамках роботи освітнього округу слайд-шоу спільного заходу школа-дитячий садок показала вчитель початкових класів Соколова О.О. 
Майстерня "В мир дружби і добра". Фотовернісаж заходів, які проходилися в школі - показали, що шлях учителя до серця дитини - це любов, краса і знання.

Плануючи роботу семінару ми ставили мету - розкрити і показати багатогранно роботу всього педагогічного колективу. Хочу висловити подяку Лисенкової І.В. і всім учителям, які прийняли участь в роботі семінару, педагогічних радах, за творчий підхід до реалізації проблеми школи .. 
     В рамках роботи школи молодого вчителя заступником директора школи з НВР Лисенкової І.В. вчителям були надані науково-методичні рекомендації по проведенню сучасного уроку, організації діяльності на уроці.  Систематично проводилися індивідуальні консультації, здійснювалась методична допомога молодим і новопризначеним вчителям. 
     Продовжив роботу семінар-практикум «Використання ІКТ в освітній діяльності». Під час роботи семінарів розглядалися питання використання ІКТ в урочній діяльності, використання інтерактивної дошки, яка ж сьогодні реальна картина урочної роботи в школі, якими є дидактичні принципи організації освітнього процесу в умовах особистісно орієнтованого навчання, використання інтерактивних технологій навчання. 
     Систематично проводилися методичні оперативки, на яких давалися інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів, розглядалися питання ведення шкільної документації, охорони праці та життєдіяльності працівників, проводився аналіз моніторингів і т.д. З метою створення безпечних умов роботи та охорони праці та у зв’язку з завершенням терміну дії  були переглянуті посадові та робочі інструкції, розроблені інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, інструкції безпечної роботи в навчальних приміщеннях, пожежної безпеки.  
     У 2013-2014 навчальному році був проведений районний тур ХІХ Всеукраїнського конкурсу «Учитель року», де в номінації «початкова школа» взяла участь вчитель початкових класів Соколова О.С., в номінації «директор школи» - директор школи Афанасенко О.К. Учасниками були підготовлені всі необхідні матеріали, представлений досвід роботи, складені слайд-шоу, показані майстер-класи, Соколова О.С. дала відкритий урок. Як результат, згідно наказу Відділу освіти від 10.01.2014 №10 Афанасенко О.К. та Соколова О.С. визначені лауреатами конкурсу та нагороджені дипломами. Матеріали учасників були надані в обласне управління освіти. 
     Вчителі школи систематично брали активну участь в роботі районних семінарів, методичних об'єднань. Вчитель фізики Сарнавський М.М. дав відкритий урок для районного методичного об'єднання вчителів фізики з теми «Тиск та сила тиску» у 8 класі, психолог школи  Джеломанова В.А. провела відкрите заняття для районного методичного об'єднання психологів «Ділова гра «Подорож у світ професій» у 9 класі. Вчитель математики Лелюх О.П. дала відкритий урок для районного методичного об'єднання вчителів математики «Узагальнюючий урок з теми «Визначений інтеграл» у 11 класі.
     В рамках реалізації проблеми школи відкриті заходи впродовж 2014-2015 навчального року показали Мацука А.С. – урок історії у 6 класі з теми «Культура і релігія Древнього Єгипту», научно-практичну конференцію у 10 класі «Міжнародні організації та об'єднання», заняття МАНу «Відомі та невідомі герої Великої Вітчизняної війни». Відкритий захід до 200-ліття Т.Г.Шевченка «Отакий був і є для нас, українців, Тарас Шевченко» провела Примаченко В.В.
Вважаю, що МР школи здійснювалася на досить високому професійному рівні. 
Дякую заступника директора з НВР Лисенкову І.В., весь педагогічний колектив за підготовку та участь в педагогічних радах і семінарах; в методичній роботі школи; учителів, які давали відкриті уроки, виступали з повідомленнями, вчителів, які щодня працювали над підвищенням рівня знань учнів; над підвищенням престижу школи.

Підвищення якості навчально-виховного процесу здійснювалося за рахунок: 
диференціації навчання:

поглибленого вивчення математики в 8-9 класах, як допрофільної підготовки, профільне вивчення навчальних предметів в 10-11 кл

  гурткової роботи:

В 2013-2014 навчальному році працював гурток "Меотіда", географічне краєзнавство на базі учнів 7-8 класів. Згідно з планом роботи гуртка, діти скоїли екскурсії на інкубатор і до будівлі управління юстиції (старовинні будівлі на яких є меморіальні дошки), пам'ятні місця Мангуша (Пантеон, будинок Соколових та інші). Розпочато роботу по збору матеріалів для шкільного музею - фотографії, документи воєнних років, нагородні листи та медалі. Дітьми збиралися спогади родичів, які пам'ятали події тих часів. Створена копія прапора Перемоги (Петрова Г., Кіор В.). Як результат до Дня Перемоги розпочав роботу шкільний музей. У музеї створено макет солдатської землянки, оформлені стенди, зібрані інші експонати.

Роботи навчально-виховного центру

«Здоров'я» (Поляков О.А., Сарнавський М.Н.) - гурткова робота з фізкультури, мета якого ростити здорових дітей, виховувати любов до спорту. 
Були проведені день здоров'я, розіграші кубка школи з футболу «Піраміда», шкільні змагання з настільних ігор, баскетболу, волейболу, пионерболу, легкої атлетики, спортивне свято «Веселі старти» 
Постійно проводилась позакласна робота з фізкультури, працювали секції баскетболу та футболу, ОФП. Команди школи брали активну участь у районних змаганнях і спартакіада.
        Дякую вчителів фізкультури Полякова О.О., Сарнавського М.М. за підготовку команд школи до районних змагань, за проведення фізкультурно-масової роботи, індивідуальну роботу з учнями.
Здійснювався медогляд учнів, складалися листки здоров'я по класах, вівся диспансерний облік учнів. Медсестрою школи Попової Г.О. здійснювалася лікувально-профілактична робота. 
       

Робота шкільної бібліотеки.

мета якої -виховання всебічно розвиненої особистості, забезпечення різноманіття змісту освітнього процесу шляхом комплектування книжкового фонду, сприяння підвищенню методичної та педагогічної майстерності шляхом інформування. Носіями інформації в шкільній бібліотеці є книжковий фонд художньої, науково-пізнавальної і довідкової літератури. Використовуючи різні форми і методи бібліотечно-бібліографічної роботи, приділялась увага проблемам, пов’язаним  із пошуком і забезпеченням певної інформації. 
    Ефективними технологіями інформування школярів та педагогів є організація книжкових виставок та поличок. Вони охоплювали різноманітні теми, присвячувалися різним подіям суспільного і громадського життя в нашій країні. На виставках, крім книг, експонувалися матеріали з мережі Інтернет, ілюстрації тощо. За рік були організовані такі книжкові виставки:
«Не сломай свою судьбу», «Остров здоровья, детства край – сам для себя его открывай», «Украина – страна в центре Европы», «За что я люблю свой край?», «Мы все - соседи по планете», «Увлекательная страна Читалия», «Мой дом – Украина», «На всех парусах в море книжное», «Нам жить и помнить»(до Дня Перемоги у ВВв). Систематично оформлювалися книжкові полички, робилися огляди літератури: «Голодомор 1933 року – гірка пам’ять», «Героїка трагедії  Крут», ілюстрований огляд літератури «Велика Вітчизняна війна на сторінках художніх творів», огляд літератури «Религия Древнего Египта и ее отражение в искусстве», «Катастрофа  не должна повториться»
         Проводилися консультації, бесіди, бібліотечні уроки, надавалися бібліографічні довідки, використовувався фонд довідкової літератури, картотека. Зараз у бібліотеці установлений комп’ютер, який використовується для складання довідок, планів, звітів, бібліографічних списків. За допомогою комп’ютера  появилась можливість проводити різні ігри, конкурси, свята: урок - подорож «Книжковий лабіринт», бібліотечні уроки: «Структура книги», «История  возникновения книги», «Периодические издания для детей» та інші.
      Традиційно шкільні бібліотеки сприяють вихованню і загальному розвитку школярів через залучення до читання, через розробку та проведення масових заходів. Щоб зацікавити читачів розмаїттям книжкового світу, бібліотека разом з вчителями систематично проводить літературні заходи, інтелектуальні ігри. На сьогоднішній день одним із новітніх і ефективних засобів для реклами та популяризації книжкового фонду бібліотеки є мультимедійна презентація. До Всеукраїнського дня бібліотек були підготовлені презентації: «День бібліотек» та «Мандрівка Книжковим містом  Для учнів початкових класів демонструвались презентації про життя і творчість видатних письменників - до ювілея Г.Бойка « Дитячий письменник Грицько Бойко», вікторина про творчість Миколи Носова « Писатель из Солнечного города – Николай Носов», для учнів старших класів – презентація про життя і творчість Ольги Кобилянської, книжкова виставка про її життя та творчість.
 У нашій бібліотеці поширені такі інноваційні форми книжкових виставок: виставка – подорож, виставка – роздум. виставка – діалог; виставка – дискусія, виставка – порада, виставка – хобі. Ці виставки не тільки задовольняють читацькі потреби , а й допомагають довідатись про нові книги певного жанру.
         З'явились нетрадиційні форми пропаганди книги (презентації книг, години міркування, літературний диліжанс, п'ять хвилин з мистецтвом, ерудит – лото та ін..)
         З метою формування чітких читацьких інтересів, свідомої потреби у систематичному читанні бібліотека школи практикує таку форму роботи як комп'ютерна презентація. Для початкових класів та учнів 5 – 6 класів був проведений бібліотечний урок – презентація «Откуда к нам книга пришла». 
      Дуже люблять молодші школярі гру – єралаш « З якої країни  улюблений герой».На картках написано країну, де мешкає герой – на іншій його ім'я. Завдання гравцям – скласти картки правильно.
       Досвід проведення масових заходів підтверджує, що їх ефективність належить  від активності читачів. Тому і форми роботи використовуємо нестандартні. Читачі юнацького віку надають перевагу ігровим, дискусійним формам спілкування. 
       З учнями  8 – 11 класів був проведений диспут  на тему: « Головні джерела інформації ХХI століття – книга чи  комп ютер». Мета диспуту: виявити відмінності в розумінні питання, встановити істину. розвивати вміння аргументовано  відстоювати власну думку, уважно слухати опонента.
      Для кращого засвоєння шкільної програми  проводяться літературні ігри «Твій улюблений літературний герой»,  « Твоя  улюблена книжка».
     Проводились рейд-перевірки підручників, була організована робота «Книжчиної лікарні» 
Бібліотекарю школи Дерновий І.В. посилити масову роботу з учнями з пропаганди книги, розвитку читацьких інтересів. Систематично проводити заплановані бібліотечні уроки, організовувати книжкові виставки, огляди періодичної літератури та видавничого фонду.

ПЕДАГОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НВП. 
На 1.09.2013 року в школі працювало 22 основних працівника, п'ять сумісників. Освітній рівень педагогічних працівників школи: 
Вища категорія - 9 вчителів 
Перша - 7 
Друга - 1 
Фахівців - 5 
Середня - спеціальна - 1 
Старших вчителів - 1 (Джетимова Л.Г.) 
Вчителів - методистів - 4 (Афанасенко О.К., Сідорма Т.І., Мурлян Л.Ф., Бутіна А.В.) 
Заслужений учитель - 1 (Аврамова І.Г.)

УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

    Якщо проаналізувати рівень навчальних досягнень учнів 9, 11 класів  за результатами ДПА, то можна зазначити, що результати є стабільними: учнів з високим рівнем навчання значно збільшилося. 
Державна  підсумкова  атестація в 9 класах
Математика. Високий рівень з цього предмету  мають 4 учня. На достатньому рівні виконали роботу  4 учня та 9 учнів на середньому рівні. Якість знань за результатами ДПА з математики 0,53%.
Українська мова. Високий рівень показали 5 учнів, достатній рівень — 5 учнів,  середній – 6учнів; початковий рівень – 1. Якість знань за результатами ДПА з української мови 59%.
Географія. Результати свідчать про те, що якість знань учнів 9-х класів з географії  висока – 94%:5 учнів мають результати високого рівня, 11 учнів достатнього і лише один учень – середнього рівня.
Біологія. Результати свідчать про те, що якість знань учнів 9-х класів з біології 82%:  високий рівень – 7, достатній рівень – 7 учнів, середній – 2, початковий рівень – 1 учень
Російська мова. Високий рівень – 5 учнів, достатній рівень — 5 учнів,  середній – 6 учнів; початковий рівен 1 учень. Якість знань за результатами ДПА з російської мови 59%.
Державна  підсумкова  атестація в 11 класах
          Аналіз результатів засвідчив, що випускники школи засвоїли навчальний матеріал переважно на високому та  достатньому рівнях навчальних досягнень. Розглядаючи результат  по предметах, маємо наступні показники:
Українська мова. Кількість робіт , виконаних на високому рівні  - 5, на достатньому рівні справилося з роботою 6 учнів . Якість знань за результатами ДПА з української мови 69%.
Математика. Високий рівень знань отримали 4  учня, на  достатньому рівні справилися з роботою 8 випускників із 16, що складає 50%.
Іспит по вибору. Із 16 учнів високий рівень знань показали 7 випускників, достатній -8.

«Обдарована дитина» (Нікуліна Т.Г.) - мета якого, творчий розвиток та педагогічна підтримка обдарованих дітей. На підставі обласної та районної програми «Творча юнь Донбасу» робота школи була спрямована на виявлення обдарованих дітей у творчому, інтелектуальному, музичному та спортивному напрямках. Проводилось анкетування та оновлено банк обдарованих дітей. З цією метою в школі, згідно з річним планом роботи, виховні заходи були спрямовані на розвиток творчих, естетичних і духовних здібностей учнів. 
     На 1.09.2013 р в шкільному банку нараховувалося - 52 учня, в районний банк представлялися: Поляков Артем - спортивна обдарованість, Дегерменджі Аліна, Яковлєв Тимур, Сарнавський Іван, Арабаджі Світлана - інтелектуальна обдарованість. 
     За результатами районних предметних олімпіад, конкурсів, турнірів становище стабільне (не гірше за попередні роки). Школа взяла активну участь в районних наочних олімпіадах і конкурсах і показала наступні результати: 10 призових місць, з них 3 перших місця в олімпіадах; 5 других місць і 2 других місця в конкурсі ім. Шевченка.. Це досить добрий результат, оскільки в школі навчається всього 197 учнів. У минулому навчальному році  на 217 учнів школи припало 12 призових місць.
     Треба відмітити високу активність учнів в  районних наочних олімпіадах і конкурсах. 24 учні  захищали честь школи і перевіряли власні знання. Особливо хочеться відзначити Арабаджі Світлану, яка взяла участь в 4 олімпіадах і конкурсі ім. Шевченка; Яковлєва Тімура, Сарнавського Івана, Киор  Вікторію, Полякова Артема, що взяли участь в 4 олімпіадах; Аврамову Наталію, Дегерменджі Аліну, що брали  участь в олімпіадах по трьох предметах. За підсумками районних олімпіад зайняли призові місця: російська мова – Яковлєв Т. (10кл.) друге місце, Сарнавський І. (9кл.) друге місце, Арабаджі С. (8кл.) друге місце; трудове навчання – Смаль А. (11кл.) перше місце,  Лелюх А. (9кл) перше місце, Огорельцева І. (8кл.) друге місце; англійська мова – Дегерменджі А. (11кл) перше місце; біология – Киор В. (10кл.) друге місце. Конкурс ім. Шевченка – Аврамова Н. (7кл) друге місце, Арабаджі С. (8кл.) друге місце.
Арабаджі С. була запрошена для участі в обласному турі олімпіади з російської мови та літератури і зайняла перше місце серед учнів  8 класу Донецької області (вчитель Лисенкова І.В.)
Не отримали дипломи, але показали кращі результати в своїй віковій категорії Арабаджі С. з математики (вчитель Никулина Т.Г.), Арабаджі С., Сарнавськи